Kored dekker mange behov

Hvordan komme i gang

Det er enkelt å komme gang med kored.no:

  • Lag en oversikt over alle gjenstander du vil systemet skal holde oversikt over, inndelt i én eller flere kategorier
  • Bestem hvem som skal være eier av hver gjenstand
  • Bestem standard plassering for hver gjenstand
  • Merk alle gjenstander med et unikt nummer
  • Registrer alle gjenstander i kored.no og systemet er klart til bruk

Klikk her for å se skjermbilder

Reklamebilde Reklamebilde Reklamebilde

Praktisk bruk

Kored.no er tilgjengelig via en nettleser der du har tilgang til internett. Alle funksjoner er tilgjengelig uavhengig av om du bruker mobiltelefon, nettbrett eller pc. Det kreves ingen installering.

Du har oversikt over hvor alle dine gjenstander befinner seg, hvem som er ansvarlig for dem, hvor lenge de har vært der mm. For hver enkelt gjenstand er det enkelt å se full historikk, dvs. hvor den har vært hvor lenge, hvem som har hatt ansvaret for gjenstanden samt eventuell historikk for service og reparasjoner.

Utlån

For deg som låner ut instrumenter, tilhengere, byggstrømsutstyr osv. er det praktisk å ikke gi den som låner tilgang til systemet. Du holder oversikt over hvem som låner hva og hvor lenge de har hatt gjenstanden. Systemet gir deg også full historikk for hver enkelt lånetaker og hver enkelt gjenstand som du enkelt kan benytte som underlag for eventuell faktura.

Entreprenør eller håndverker

Kored.no er spesielt tilpasset entreprenører og håndverkere, som har et stort antall gjenstander å holde orden på. Du oppretter selv brukere som tildeles rettigheter avhengig av hva du vil den enkelte skal kunne gjøre. Alle brukere får enkelt oversikt over hva som befinner seg på et anlegg og hvem som har ansvaret for gjenstandene. Dette er med på å ansvarliggjøre hver enkelt og dermed reduserer svinn.

Bedrifter med egen materialforvalter

For bedrifter som har egen materialforvalter vil det være aktuelt at alle forflytninger inn og ut av lager gjøres av forvalteren. Saksbehandlere kan få tilgang til å se hva som befinner seg på de enkelte anleggene og kan ta ut rapporter som f.eks. viser hva den enkelte anleggsbas er ansvarlig for.